FAQ

Regeneracja

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Zobacz

FAQ

Quickservice

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Zobacz

FAQ

Pozostałe

Zobacz najczęściej zadawane pytania odnośnie naszych usług z zakresu mechaniki samochodowej. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia.
Zobacz
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz do nas!
INFOLINIA

FAQ - Regeneracja DPF i Turbosprężarek

Dlaczego warto dbać o filtr cząstek stałych?

Filtr cząstek stałych prędzej czy później zapycha się lub zużywa. Koszt nowego może wynieść nawet 10 tys. zł albo i więcej. Ceny zamienników też idą z reguły w tysiące złotych. Czyszczenie i regeneracja zapchanego filtra to nie tylko tańsze ale i bardziej ekologiczne rozwiązanie.

Jeżeli nie chcemy zbyt szybko wydawać kilku tysięcy złotych na nowy filtr, nie oszczędzajmy złotówek na paliwie czy oleju. Do silnika diesla z filtrem cząstek stałych wlewajmy wysokiej jakości olej, najlepiej rekomendowany przez producenta pojazdu. Powinien on charakteryzować się niską zawartością potasu, fosforu i siarki.

Jak dbać o filtr cząstek stałych?

Kluczem do długotrwałego i pewnego działania filtra DPF jest dobrej jakości paliwo, olej a także „pasywna regeneracja”.

Nawet jeżeli zamierzasz jeździć głównie po mieście, pamiętaj że aby filtr cząstek stałych działał dobrze, trzeba co jakiś czas pozwolić mu pracować w innych warunkach. Dlatego co 800-1000 km przebiegu zabierz auto na trasę, gdzie przez ponad około 15 min utrzymuj stałą prędkość na poziomie wymagającym od silnika diesla obrotów rzędu 3 tys./min. Podczas takiej pracy silnika dojdzie do automatycznego oczyszczenia filtra (tzw. pasywna regeneracja).

Czy opłaca się wycięcie filtra cząstek stałych DPF?

Twoje auto najpewniej przestanie spełniać normy emisji spalin – co będzie skutkować mandatem przy kontroli pojazdu przez policję.

Oczywiście mandat płacić będzie kierowca, a nie osoba, która wycinała filtr. Gdy tylko wybierzemy się w podróż do jednego z państw Uni Europejskiej z wyciętym filtrem DPF/FAP, tamtejsza policja może nas powitać mandatem w wysokości od 1000 euro (Niemcy) do 3,5 tys. euro (Austria). W Danii za jakąkolwiek nieautoryzowaną ingerencję w pojazd grozi przy pierwszej kontroli 2 tys. EUR. Ktoś, kto da się przyłapać na podobnym procederze po raz czwarty, zapłaci 15 tys. EUR.

Regeneracja filtra jest rozwiązaniem nie tylko tańszym ale i bardziej przyjaznym dla środowiska.

Jak zapchany filtr czastek stałych DPF wpływa na pracę auta?

Objawem zapychania się filtra może być stale rosnący poziom oleju.

Nie należy go lekceważyć, ponieważ przy dalszym zapychaniu i problemach z wydechem dojść może do gwałtownego zatarcia silnika. Poruszanie się tylko na krótkich dystansach, głównie po mieście, znacznie skraca żywotność filtrów cząstek stałych.

Czy można skutecznie naprawiać turbosprężarki z układem zmiennej geometrii (VNT/VTG)?

Uszkodzoną turbosprężarkę jak najbardziej można i warto regenerować. Jeśli proces naprawy odbywa się z zachowaniem odpowiednich procedur i standardów, turbosprężarka regenerowana właściwie niczym nie różni się do fabrycznie nowej. Skutecznie można naprawiać również turbosprężarki wyposażone w układ zmiennej geometrii, ale wymaga to doświadczenia i korzystania z odpowiedniego sprzętu diagnostycznego.

Ile czasu zwykle zajmuje regeneracja uszkodzonego podzespołu?

Naprawę zazwyczaj wykonujemy w jeden, dwa dni robocze. Podczas rozmowy z Klientem zawsze określamy termin wykonania usługi.

Czy można do was wysłać uszkodzoną część? Co powinno znaleźć się w paczce?

Oczywiście. Turbosprężarka, wtryskiwacz czy pompa powinny przede wszystkim być kompletne. Nie ma potrzeby czyszczenia wysyłanych części. Wskazane jest umieszczenie wewnątrz paczki krótkiej informacji o celu wysyłki danego komponentu (test, naprawa, zwrot itp.) oraz danych kontaktowych nadawcy (zdarza się, że list przewozowy umieszczony na paczce jest nieczytelny).

Czy jest możliwy demontaż i montaż turbosprężarki w samochodzie w waszym serwisie?

Tak wykonujemy takie usługi w samochodach osobowych.

FAQ - Quickservice Olej, Hamulce, Klimatyzacja

Czy można u Was wymienić olej w samochodzie?

Oczywiście. W zależności od ilości kilometrów jakie Twoje auto przejechało o proponujemy jeden z wariantów przeglądów. W każdym z nich wymieniony zostanie olej i filtr oleju oraz sprawdzone zostanie kilkanaście punktów kontrolnych.

Co jeżeli moje auto jest na gwarancji?

Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami unijnymi oraz krajowymi określonymi w ustawie GVO 461/2010, klient może dowolnie wybierać czy w trakcie trwania gwarancji będzie serwisował swój samochód w autoryzowanym serwisie, czy też w warsztacie niezależnym. W sytuacji, gdy klient zdecydował się dokonać obowiązkowego przeglądu pojazdu w warsztacie niezależnym, autoryzowany serwis nie może z tego powodu odmówić mu w przyszłości honorowania gwarancji. Nasze przeglądy oraz naprawy wykonywane są zgodnie z zaleceniami producentów samochodów w zakresie określanym w dokumentacji producenta lub w książce serwisowej pojazdu. Używamy wyłącznie części zgodnych z oryginałem w myśl obowiązujących przepisów GVO – wszystko po to aby chronić Twoją gwarancję. Jeżeli Twoje auto jest na gwarancji, warsztat na podstawie aktualnego przebiegu określi jakie czynności powinny zostać wykonane i jeżeli zachodzi potrzeba wykonania czegoś z poza zakresu wybranego przez Ciebie przeglądu – doda tą czynność wraz z wyceną do kosztorysu.

Po co te wszystkie punkty kontrolne? Nie wystarczy wymienić oleju i filtrów?

Samochód to nie tylko silnik. To zbiór układów tj. zawieszenie, elektronika, układ przeniesienia napędu, układ hamulcowy –  które decydują o Twoim bezpieczeństwie. O okresowej wymianie oleju  pamiętamy, o tyle już o regularnej kontroli np. hamulców, czy zawieszenia zdarza się zapomnieć lub odłożyć na później. Problemy z silnikiem chociaż zazwyczaj kosztowne, nie niesie za sobą takiego zagrożenia jak np. brak sprawnych hamulców. W zakres naszych usług wchodzi sprawdzenie kilkudziesięciu punktów kontrolnych – tak, aby wykryć zawczasu usterki, które mogłyby narazić Cię na niebezpieczeństwo kolizji.

Jakie marki pojazdów są obsługiwane?

Obsługujemy pojazdy wszystkich marek samochodów. Od Ciebie zależy jakie części  użyjemy do danej naprawy oryginale jak i zamienniki.

Na podstawie czego wykonywany jest kosztorys?

Wszystkie czynności są kosztorysowane przez warsztat i przedstawiane do Twojej akceptacji. Kosztorys przygotowywany jest indywidualnie dla każdej naprawy serwisowej

Czy wymieniacie także olej w automatycznych skrzyniach biegów?

Nasi pracownicy warsztatu nie podejmują się świadczenia usług wymiany oleju przekładniowego w automatycznych skrzyniach biegów. Zapraszamy na wymianę oleju w skrzyniach manualnych.

Jak często zaleca się wykonać serwis klimatyzacji?

Co najmniej raz w roku należy wymienić filtr kabinowy oraz wykonać zabieg czyszczenia i odgrzybiania np. metodą ozonowania.

Jak często należy wymieniać płyn hamulcowy ?

W przypadku większości aut płyn hamulcowy należy wymieniać co 2 lata.

FAQ - Pozostałe usługi Mechanika samochodowa

Co stanie się ze starym zużytym akumulatorem?

Zużytego akumulatora nie można wyrzucić do śmietnika, ponieważ zawiera niebezpieczne substancje które mogą zanieczyścić glebę i wodę.  Wprowadzono przepisy, które zobowiązują sprzedawców do bezpłatnego przyjmowania zużytego sprzętu i oddawania go do utylizacji.  Ale nie musimy tego robić. Jeśli jednak nie oddamy zużytego akumulatora, sprzedawca ma obowiązek pobrać od nas opłatę depozytową w wysokości 30 zł za sztukę. Opłata ta ma zachęcić to oddawania starych akumulatorów przy zakupie nowych, co sprzyja ochronie środowiska naturalnego.

Jaka jest różnica między paskiem a łańcuchem?

Patrząc pod kątem funkcji – żadna. Napęd może być przeniesiony z wału korbowego za pomocą paska, łańcucha lub zestawu kół zębatych.
Pasek ma ograniczoną trwałość i musi być regularnie wymieniany, nie lubi kontaktu z substancjami chemicznymi. Łańcuch jest bardziej wytrzymały.

Co ile powinienem wymieniać pasek rozrządu?

Guma z której zbudowany jest pasek  starzeje się, rolki się zużywają. Rozsądnym  pomysłem jest wymiana interwału o 30-40 tys. km. O wcześniejszej wymianie rozrządu powinni pomyśleć ci kierowcy, którzy często podróżują na krótkich odcinkach lub mają auta z wysilonym silnikiem i z tej mocy korzystają.

Jakie są skutki jazdy z niewyważonymi kołami?

Pierwszymi objawami są drgania kierownicy i karoserii oraz zauważymy pogorszoną sterowność podczas jazdy.
Jazda tego typu jest nie tylko niebezpieczna, ale dodatkowo powoduje szybsze zużywanie się elementów zawieszenia i opon.